Kom ook Spoorweg Spelen, we zijn iedere dag van de meivakantie geopend! Komt u met het openbaar vervoer? Van 29 april t/m 4 mei is de dienstregeling voor de pendeltrein van en naar het Spoorwegmuseum aangepast door werkzaamheden. Check de reisplanner van NS voor het meest actuele advies.

Routebeschrijving

Kom je met de auto? Bekijk dan hieronder hoe je het makkelijkste en het snelste bij het Spoorwegmuseum komt.

Adres:
Spoorwegmuseum
Maliebaanstation 16
3581 XW Utrecht

Navigatie:
Vul in: ‘Johan van Oldenbarneveltlaan 1, Utrecht’
Let op: vanaf A2 uit de richting Amsterdam niet Centrum/Jaarbeurs volgen maar via stadion Galgenwaard rijden.

Let op: op maandag 6 mei is onze parkeerplaats tussen 11:00 en 13:00 niet bereikbaar. Ons advies is om voor 11:00 of na 13:00 met de auto naar het museum te komen.

Let op: op zondag 19 mei is het museum minder goed bereikbaar door de Utrecht Marathon. Je kunt ons alleen bereiken via de Maliebaan. We adviseren je om met het OV te komen.

Routebeschrijving

Vanuit Amsterdam, Rotterdam en Den Haag
Op de A12 uiterst rechtse baan aanhouden > Ring Utrecht, Nieuwegein > Afslag Hoograven (afslag 18) > (onder A12 door) Hoograven – Lunetten > Afslag Stadion, Centrum > zie verder hieronder route 1.

Vanuit Breda en Den Bosch
A27 Utrecht – Amersfoort – Almere > Ring Utrecht-Zuid > Ring Utrecht, Nieuwegein > Afslag Hoograven (afslag 18) > richting Hoograven – Lunetten > Afslag Stadion, Centrum > zie verder hieronder route 1.

Vanuit Arnhem
Op A12 uiterst rechtse baan aanhouden > Utrecht – Nieuwegein – Breda (A27) > Ring Utrecht-Zuid > Ring Utrecht – Nieuwegein > Afslag Hoograven (afslag 18) > Hoograven – Lunetten > Afslag Stadion, Centrum > zie verder route 1.

Vanuit Amersfoort
A28 richting Utrecht uitrijden tot stoplicht > bij stoplicht rechtsaf slaan > bij de rotonde linksaf richting Wilhelminapark > linksaf slaan richting Wilhelminapark – (vanaf hier kunt u ook borden ‘Spoorwegmuseum’ volgen) > zie verder route 2.

Vanuit Hilversum A27 blijven volgen tot > Afslag: Veemarkt – Centrum – De Bilt > (Afslag 30) rechtsaf: Veemarkt – Centrum > Rotonde linksaf: Wilhelminapark > volgende rotonde tweede rechtsaf: Wilhelminapark > zie verder route 2.

Route 1
Voor het stadion linksaf; bij de stoplichten linksaf onder de snelweg door; helemaal rechtdoor rijden – de Rubenslaan (volg bord ‘Museumkwartier’). Bij de singel rechtsaf slaan – Tolsteegsingel. Vervolgens vijfde straat rechts (waarvan één de spoorwegovergang): de Johan van Oldenbarneveltlaan in. Je ziet nu het Spoorwegmuseum voor je.

Route 2
Linksaf slaan: Museumlaan; over de spoorwegovergang; de rotonde 3/4 nemen en de Maliebaan op rijden (middelste rijstrook); aan het einde van de Maliebaan (tegenover het bruggetje aan je rechterhand) linksaf de Johan van Oldenbarneveltlaan in: Je ziet nu het Spoorwegmuseum voor je.