900 jaar Utrecht

Utrecht is op 2 juni jarig! Dat vieren wij graag samen met jou.

Kom je ook dit feestje met ons vieren? Op donderdag 2 juni zetten de Utrechtse musea als cadeau aan de stad de deuren wagenwijd voor je open en kun je gratis naar binnen en genieten van een echt Utrechts dagje uit. Speciaal voor dit feest vertellen wij meer over de stad Utrecht in de tentoonstelling Expeditie Posttrein.

In verband met het 900-jarige bestaan van Utrecht wordt in ‘Expeditie Posttrein’ speciale aandacht besteed aan het postvervoer in en rond Utrecht. Vanwege de centrale ligging was deze stad van oudsher al een knooppunt voor het postvervoer. Tot drie keer toe werd er een nieuw spoorwegpostkantoor gebouwd en in de jaren 70 kwam er grote hal die tot expeditieknooppunt diende. Hiervan is tegenwoordig bijna niets meer terug te vinden, de tentoonstelling toont een aantal herinneringen aan die tijd.

Utrechtse musea

Bezoek ook de andere deelnemende musea: Centraal Museum, Museum Speelklok, de Domtoren, Catharijne Convent, het Utrechts Archief, Sonneborg en het Volksbuurtmuseum