Weekend van de Wetenschap

Op 7 & 8 oktober is het Weekend van de Wetenschap. Het landelijke publieksevenement waarbij jong en oud overal in Nederland een kijkje achter de schermen nemen bij de wetenschap en technologie en het zo van heel dichtbij te ervaren

Workshop ‘Bouw je eigen elektromotor’

In het Spoorwegmuseum is momenteel de tentoonstelling ‘Onder Hoogspanning’ te zien over de elektrificatie van het spoor. Maar hoe werkt dat eigenlijk, zo’n elektrische trein? In de workshop ‘Bouw je eigen elektromotor’ laten we op een eenvoudige manier zien hoe een elektromotor werkt. De workshop is gratis, inschrijven kan via onderstaande button.

Daarnaast zijn op er op 7 en 8 oktober instaprondleidingen door de tentoonstelling ‘Onder Hoogspanning’. Voor entree tot de tentoonstelling en het Spoorwegmuseum is een geldig entreebewijs nodig, de rondleidingen zijn gratis.

Workshops:
Start om 11.00, 12.00, 13.00 en 14.00 uur.
Leeftijd: 8 – 13 jaar
Inschrijven is noodzakelijk.
Duur: ca 45 minuten
Locatie: Wachtkamer 1ste/2de klasse
De workshop is gratis te bezoeken in het Maliebaanstation. Om het Spoorwegmuseum te bezoeken is een geldig entreebewijs noodzakelijk.

Reserveren is niet meer mogelijk.

Lees meer over Weekend van de Wetenschap.