Kom ook Spoorweg Spelen, we zijn iedere dag van de meivakantie geopend!

Ruim 6 ton dankzij deelnemers BankGiro Loterij

06 februari, 2020

BankGiro Loterij schenkt recordbedrag van 84,3 miljoen aan culturele organisaties

Woensdag 5 februari is op het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij 84,3 miljoen euro geschonken aan organisaties die werken op het terrein van cultuur en monumentenzorg in Nederland. Het Spoorwegmuseum ontving een cheque van €625.249. Dit bedrag bestaat uit een vaste jaarlijkse bijdrage van €300.000, met daar bovenop een bijdrage van €325.249 van de deelnemers aan de BankGiro Loterij die ervoor gekozen hebben direct voor het Spoorwegmuseum mee te spelen. Directeur Nicole Kuppens: “Het team van het Spoorwegmuseum is heel blij met de mogelijkheden die de BankGiro Loterij ons biedt. En fantastisch dat zoveel deelnemers van de loterij ervoor kiezen om speciaal ons museum te steunen.”

Leukste reisje van Nederland

De bijdrage van de deelnemers aan de BankGiro Loterij maakt het voor het Spoorwegmuseum mogelijk om de inhoudelijke programmering te versterken. Van 22 februari t/m 1 maart vindt bijvoorbeeld de derde editie van ‘Het leukste reisje van Nederland’ plaats, waar je als bezoeker een bijzondere reis langs zeven verrassende, culturele bestemmingen maakt. In je eigen paspoort verzamel je stempels van alle unieke plekken die je hebt bezocht. Dit jaar werkt het Spoorwegmuseum voor het Leukste reisje van Nederland samen met diverse culturele partners waaronder de Stichting De Hollandsche Molen, Museum het Rembrandthuis, Mauritshuis, Museum de Lakenhal, Rijksmuseum, preHistorisch Dorp, De Stijl in de stad, Centraal Museum en Het Nieuwe Instituut.